آشپزی و تغذیه

ورقه بادمجان | طرز تهیه ورقه بادمجان | ورقه بادمجان بدون گوشت


برش های بادمجان مقرون به صرفه هستند و می توان آنها را خیلی سریع و آسان تهیه کرد و در روزهایی که وقت ندارید یا اختیار تهیه غذا را ندارید ، می توانید برش های بادمجان خوشمزه درست کنید.

ورقه های بادمجان

ورقه های بادمجان نوعی غذا است. می توانید این غذا را با پلو و نان سرو کنید. یکی از مزایای این غذا این است که گوشت ندارد و برای گیاه خواران بسیار مناسب است. اگر طعم بادمجان را دوست دارید ، این غذا را از دست ندهید ، ترکیب آن با سیر و گوجه فرنگی بسیار خوشمزه است. هنگام چیدن بادمجان ، حتما بادمجان را انتخاب کنید که کشیده و قلم شکل است تا برش های بادمجان خوش طعم تر شود. امروز در مجله دلتا برش های بادمجان را به شما آموزش می دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ورقه های بادمجان

  • 4 عدد بادمجان
  • 4 حبه سیر
  • 3 تا 4 تخم مرغ
  • 2 عدد گوجه فرنگی
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه برش های جیلانی بادمجان بدون گوشت

مرحله اول: بادمجان را آماده کنید

ابتدا باید بادمجان را بردارید. می توانید بر اساس سلیقه خود از گوشت یا بادمجان استفاده کنید. کدوها را پوست بگیرید و رنده کنید ، آب آن را فشار دهید و به مدت 30 دقیقه در مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن برطرف شود.

مرحله دوم: بادمجان را سرخ کنید

بعد از 30 دقیقه بادمجان را آبکش کرده و خوب بشویید تا نمک اضافی آن گرفته شود ، سپس آن را خشک کرده و کمی روغن داخل تابه بریزید ، بادمجان را در روغن داغ سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: گوجه فرنگی و سیر را سرخ کنید

سپس گوجه فرنگی ها را بشویید ، حلقه حلقه کنید ، در ماهیتابه سرخ کنید ، سپس پوست بگیرید و له کنید ، به گوجه فرنگی ها اضافه کنید و با آنها تفت دهید تا بوی سیر بویید.

مرحله 4: برش های بادمجان را آماده کنید

حالا مخلوط گوجه فرنگی و سیر بو داده را روی بادمجان می گذاریم و تخم مرغ ها را در ظرفی با ادویه جات و کمی نمک با چنگال قرار می دهیم تا از لخته خارج شود ، سپس مواد را می ریزیم و می گذاریم تخم مرغ ها بپزند ، سپس با کمی جعفری نوش جان!

نکات اصلی تهیه ورقه های بادمجان بدون گوشت

  • در صورت تمایل می توانید کمی دارچین به مواد اضافه کنید.
  • بادمجان را کمتر از حد معمول سرخ کنید زیرا با چند تخم مرغ نرم می شود.
  • به میزان دلخواه می توانید میزان سیر موجود در این غذا را کم یا زیاد کنید.
  • اگر غذاهای کم چرب دوست دارید ، بادمجان را در پنکه یا سرخ کن رژیمی سرخ کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد غذای بادمجان ، دستور تهیه بادمجان ، پیش غذای خوشمزه با گوشت گاو را بخوانید.

برنامه را بارگیری کنید














نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا