آشپزی و تغذیه

همبرگر سویا | طرز تهیه همبرگر سویا | دستور پخت همبرگر سویا


دانه های سویا کاملاً فاقد کلسترول و روغن هستند و سرشار از فیبر و مواد معدنی هستند.

همبرگر

همبرگر سویا یکی از روش های تهیه همبرگر استفاده از لوبیای سویا به جای گوشت قرمز است که از سلامت و اقتصادی بیشتری برخوردار باشد. شما به راحتی می توانید با دانه های سویا یک همبرگر خوشمزه و سالم در خانه درست کنید و اگر گیاهخوار هستید ، این همبرگر بسیار مناسب شماست. امروز در Delta Magazine ما به شما همبرگر سویا بدون گوشت خانگی را آموزش می دهیم. با ما بمان

مواد همبرگر خانگی با دانه های سویا

  • 200 گرم سویا
  • 3 عدد تخم مرغ
  • 5 قاشق غذاخوری آرد سوخاری
  • یک پیاز
  • قاشق غذاخوری جعفری تفت داده شده
  • پودر کاری مربا 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه در صورت نیاز

طرز تهیه یک همبرگر سویا خانگی بدون گوشت

مرحله اول

دانه های سویا ابتدا باید خیسانده شوند. برای این کار دانه های سویا را در ظرفی ریخته و روی آن آب ولرم بریزید تا خیس بخورد. سپس آن را در قابلمه بریزید ، مقداری آب به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم بپزد. سپس آن را با آب سرد بشویید ، با دست آن را خوب فشار دهید و بگذارید تا در فاضلاب پایین بیاید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم

شما باید دانه های سویا یا با کمک یک غذاساز را خرد کنید. برای این کار ، دانه های سویا را در غذاساز ریخته و اجازه دهید به صورت خمیر در آید. سپس در ظرفی ریخته ، پیاز رنده شده و خشک ، جعفری ، آرد سوخاری ، ادویه ها ، نمک را اضافه کرده و مواد را خوب ورز می دهیم. برای ترکیب مواد با هم می توانید از تیغه غذاساز استفاده کنید.

سطح سوم

بهتر است خمیر را به مدت 15 دقیقه در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود و سپس همه مواد را در قالب همبرگر زنانه قالب بزنید. اگر قالبی ندارید می توانید آن را در ظرف نایلونی بریزید و مقداری خمیر رول کنید و در وسط کاسه بریزید. نایلون را روی مواد قرار دهید و کمی با پد فشار دهید تا گرد و صاف شود. سپس انواع همبرگر را به این روش آماده می کنیم ، آنها را در بشقاب می گذاریم و به مدت نیم ساعت در فریزر قرار می دهیم.

مرحله چهارم

کمی روغن در ماهیتابه بریزید و همبرگر را با روغن یا در ظرف گریل سرخ کنید ، بهتر است کمی روغن در ماهیتابه بریزید زیرا دانه های سویا روغن را به سرعت جذب می کنند. سپس همبرگر را درون ساندویچ قرار داده و با کاهو ، ترشی و سس مورد علاقه خود سرو کنید. نوش جان.

نکات اصلی تهیه یک همبرگر سویا خانگی

  • به این همبرگر می توانید قارچ و هویج نیز اضافه کنید.
  • حتماً همبرگرها را درون فریزر قرار دهید تا هنگام سرخ شدن ، بافت آن خرد نشود.
  • در صورت تمایل ، می توانید دو حبه سیر یا کمی پودر سیر به مواد فوق اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای یادگیری طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه ، مقاله نحوه تهیه نوارهای مرغ سالم و سالم را بخوانید.

برنامه را بارگیری کنید














نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا