آشپزی و تغذیه

سس ماست | طرز تهیه سس ماست رژِیمی | سس ماست کم کالری و رژیمی

ماست کنجد می تواند جایگزین خوبی برای سس مایونز باشد ، به ویژه رژیم ماست کم چرب.

سس ما

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به خوردن سس زیاد با غذاهایی مانند فست فود و سالاد عادت دارید ، می گویید به جای سس خوردن ، سس را با غذا می خورید. اما وقت آن است که در عادات غذایی خود تجدید نظر کنید. سس ها معمولاً کالری بالایی دارند و مصرف زیاد آنها می تواند سلامت قلب و عروق شما را در معرض خطر قرار دهد. امروز در مجله دلتا می خواهیم نحوه تهیه را بدانیم سس ما به عنوان جایگزین سس های چرب آموزش دهید.

این سس رژیمی را می توان با انواع سالاد ، فست فودها و پاستا مانند کاکائو ، سمبوسه و پیراشکی سرو کرد. برای تهیه آن از ماست مخلوط استفاده می شود که بافت نرم و نرم تری دارد. در ادامه طرز تهیه رژیم غذایی خوشمزه و سس ماست را با ما دنبال کنید.

مواد لازم جهت تهیه

  • شش قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
  • حبه سیر (رنده شده)
  • یک قاشق چایخوری نمک
  • فلفل سیاه آسیاب شده
  • ماست کم چرب

طرز تهیه رژیم کنجد

مرحله اول

برای شروع تهیه کنجد خوشمزه ، یک کاسه متوسط ​​بردارید. کدوها را پوست بگیرید و رنده کنید و آب آن را بگیرید. آب لیمو تازه ، سیر رنده شده ، نمک و فلفل را در یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید.

فاز دوم

پس از مخلوط کردن خوب مواد ، روی ظرف را با سلفون بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید.

تصاویر

هرچه سس نرم تر باشد ، بهتر است با سالاد و غذاهای رژیمی مانند غذاهای سبزیجات ، فیله مرغ و گوشت بره سرو شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم از ماست کم چرب استفاده کنید.

بسته به غذا یا سالادی که می خواهید با آن سرو کنید ، می توانید از سبزیجات و ادویه های دیگر برای طعم دادن و طعم دادن به کنجد استفاده کنید. به عنوان مثال ، آویشن یا نعناع می تواند ادویه مناسبی برای افزودن به این سس سالم باشد.

اگر در یخچال نگهداری می شود ، در ظرفی بدون هوا و بدون هوا قرار دهید. از طرف دیگر ، می توانید از این سس به مدت چند روز استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با طرز تهیه انواع خوراکی ها ، طرز تهیه مرغ کبابی با ماست و زعفران ، انتخاب خوشمزه ما را بخوانید.

برنامه را بارگیری کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا