آشپزی و تغذیه

خوراک بادمجان پنیری | طرز تهیه خوراک بادمجان پنیری


بادمجان منبع غنی از فسفر ، ناسون ، فولات ، ویتامین B ، کلسیم ، پتاسیم ، ویتامین A و بتا ، کربوهیدرات ، آهن ، فیبر و ویتامین C است. بادمجان یک منبع ضد ویروسی بسیار مفید است.

خوراک پنیر بادمجان

نام دیگر این غذا پنیر بادمجان است ، زیرا علاوه بر پنیر ، مقدار زیادی پوره گوجه فرنگی نیز دارد. خوراک پنیر بادمجان این می تواند جایگزین گیاهی برای غذاهایی مانند همبرگر برای گیاه خواران باشد. گیاه خواران فواید زیادی دارند و بهتر است حداقل دو یا سه روز در هفته از غذاهای گیاهی مانند بادمجان استفاده کنید. این غذا به شما نشان می دهد که غذاهای گیاهی لزوماً بی آب ، بی رنگ یا بی مزه نیستند. همچنین می تواند بسیار جذاب و خوشمزه باشد. منتظر مجله دلتا باشید.

مواد لازم برای تهیه پنیر بادمجان

  • 2 عدد بادمجان بزرگ
  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • پیاز بزرگ
  • نمک کافی
  • پنیر موزارلا 170 گرم

مواد تشکیل دهنده سس گوجه فرنگی

  • پیاز کوچک
  • یک چهارم فلفل دلمه ای
  • یک عدد پیاز
  • 2 حبه سیر
  • نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • قاشق غذاخوری سس سویا
  • فلفل سیاه یک چهارم قاشق چایخوری
  • پودر پاپریکا 1/4 قاشق چایخوری
  • رب گوجه فرنگی 700 گرم

طرز تهیه ظرف پنیر بادمجان

مرحله اول

فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید. پوست بادمجان اختیاری است. بادمجان را به ضخامت 3 سانتی متر بغلتانید. کناره های حلقه های بادمجان را با دست یا با برس روغن زیتون مالیده و کمی نمک اضافه کنید. حالا هر دو طرف را زیر سوال ببرید. می توانید این کار را در فر یا ماهیتابه انجام دهید.

فاز دوم

برای تهیه سس گوجه فرنگی ، پیاز ، پیاز ، فلفل دلمه ای و سیر را خرد کرده و در روغن زیتون روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید. وقتی پیازها نرم شدند و قهوه ای شدند ، ادویه جات و سس سویا را اضافه کنید. سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه کرده و سس را روی حرارت ملایم به مدت 15 دقیقه بپزید.

سطح سوم

برای مخلوط کردن پنیر بادمجان ، یک پیاز بزرگ را خرد کرده و در روغن زیتون سرخ کنید. کمی سس گوجه فرنگی در کف ظرف مناسب فر بریزید و مالش دهید. فقط به اندازه ای که ته ظرف مرطوب باشد و بادمجان در حین پخت به ظرف نچسبد. بسته به اندازه ظرف ، دو یا چهار حلقه بادمجان در ظرف قرار دهید.

مرحله چهارم

روی هر پیاز داغ و قاشق کامل سس گوجه فرنگی بریزید. سپس پنیر را رنده کرده و اضافه کنید. به عنوان آخرین مرحله مقداری پنیر را کنار بگذارید.

مرحله پنجم

در آخر یک بادمجان دیگر روی هم بگذارید و دوباره 1 قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی را روی بادمجان بریزید.

مرحله ششم

با یک لایه دیگر پنیر رنده شده به پایان می رسانیم. در فر از قبل گرم شده به مدت 15-20 دقیقه بپزید تا پنیر آب شود و کمی طلایی شود. آن را با سبزیجات سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای یادگیری طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه ، املت بادمجان و سوسیس را بخوانید. صبحانه ای سریع و آسان بخورید.

برنامه را بارگیری کنید














نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا